Vize ve İkamet

ÖĞRENCİLER İÇİN

Türkiye'ye öğrenim görmek üzere gelecek öğrencilerin, en yakın Türkiye Cumhuriyeti Konsolosluğundan öğrenci vizesi almaları gerekmektedir. Öğrenci vizesi işlemleri zaman alabileceği için kabul mektubunuzu alır almaz öğrenci vizesine başvurmanız önemlidir.
Vatandaşı olduğunuz ülkeye uygulanan Türkiye Cumhuriyeti vize şartlarını Türkiye Cumhuriyeti Dışişleri Bakanlığı internet sitesinden öğrenebilirsiniz: http://www.mfa.gov.tr/visa-information-for-foreigners.en.mfa
İnternet üzerinden vize başvurusu yapmak için https://www.konsolosluk.gov.tr/ internet adresini ziyaret edebilirsiniz.

 

29 Kasım 2023 tarihinde yürürlüğe giren YÖK Başkanlığı ile Bakanlığımız arasında yapılan protokole istinaden; öğrenci ikamet izni başvurusunda bulunan yükseköğretim (ön lisans, lisans, yüksek lisans ve doktora) öğrencilerinin, öğrenci ikamet izni başvurusu yaptıktan sonra ikamet izni öğrenci kayıt formuyla birlikte formda belirtilen belgeleri randevu tarihini beklemeksizin en kısa süre içerisinde kayıtlı oldukları üniversitenin ilgili birimine (Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı veya Uluslararası Öğrenci Ofisine) teslim etmeleri gerekmektedir.

 İkamet iznine ilişkin daha fazla bilgi için : https://www.goc.gov.tr/ogrenci-ikamet-izni-basvurusuna-iliskin-dokumanlar